DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kullanıcı Arayüz Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 108
Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere, web ve mobil ortamlara yönelik web sayfaları ve uygulamalara ait arayüz tasarımına ait teorik ve uygulamalı bilgiyi aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Eskiz olarak başladıkları arayüz tasarımını, sektör de ağırlıklı olarak kullanılan Adobe Photoshop görselleştirmeyi öğrenebilecek.
  • Illustrator ile Mobil cihazlara yönelik ikon ve uygulama arayüz tasarımını öğrenebilecek
  • Farklı platformlar için arayüz uygulaması yapabilecek
  • Websitesi arayüz tasarımları yapabilecek
  • İkon tasarımları yapabilecek
Ders Tanımı Bu ders, güncel mobil cihazlara yönelik ilke ve kuramları öğrenerek, ilgili cihazlara yönelik web sayfası ve mobil uygulamalara ait arayüz grafik ve görselleştirmelerini başarılı bir şekilde yapım yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenmesidir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
2 Kullanıcı arayüz tasarımına giriş İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:1
3 Photoshop ile Arayüz Obje Tasarım Araçlarına Giriş İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:2
4 Web sayfası tasarımına giriş
5 Proje 1 : Kişisel web sitesi için storyboard ve konsept belirlemesi İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:3
6 Proje 1: Kişisel web sitesi tasarım arayüz elemanlarının oluşturulması, sınıf içi uygulama ve feedback
7 Proje 1: Sınıf içi uygulama ve ders sonu proje teslimi İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:4
8 Mobil cihazlar ve kullanıcı yaklaşımı İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:5
9 Mobil cihaz işletim sistemlerine ait ikon ve uygulama tasarım kuralları İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:6
10 Proje 2: Kişisel web sitesi tasarımının mobil görüntülemeye uygun konsept ve tasarımının oluşturulması, sınıf içi uygulama. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:7
11 Proje 2: Sınıf içi uygulama, ders sonu teslim
12 Adobe Illustrator ile ikon tasarımına giriş. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:8
13 Proje 3 - Final: Web sitesi tasarımı, tasarımın mobil uygulama versiyonu ve mobil uygulamanın ikon tasarımı İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:9
14 Proje 3 - Final: Sınıf içi uygulama ve feedback
15 Proje 3 - Final: Sınıf içi uygulama ve teslim
16 Dönem sonu değerlendirmesi
Ders Kitabı

Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları
Yazar: Burak Tokak
ISBN: 9786054898275

İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar
Oğuzhan Özcan 
ISBN: 9754584834
Önerilen Okumalar/Materyaller

Ambrose, G., Harris, P. (2013), Yaratıcı Tasarımın Temelleri
Batı,U. (2017), Markethink ya da Farkethink

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
3
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
-
    Toplam
78

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest